Planer om nyt boligområde i Brunshuse

Nye lejeboliger i Brunshuse

En præsentation af planerne for nyt boligområde i Brunshuse

Visionen er at skabe et nyt og attraktivt boligområde på Skærendsvej i Brunshuse, hvor der vil blive opført en række mindre lejeboliger i et plan og 2 størrelser. Husene skal beklædes med vedligeholdesfrit træ. Vinduerne skal fremstå i dæmpede farver. Taget kan evt. være med integrerede solceller. Husene skal være energivenlige med lavt Co2 aftryk. Der arbejdes med etablering af termonet i Brunshuse for at fremme den grønne opstilling, hvilket vil passe til ideen om et bæredygtigt byggeri.

Disse boliger er primært tænkt til lokale beboere, der ønsker at blive boende i vores skønne lokalområde, men som foretrækker en mindre og mere overkommelig boligløsning.

Vi ønsker at der tilbydes boliger, der muliggør, at man kan leve et helt liv i vores dejlige lokalområde, uden at skulle flytte til en større by, når man bliver ældre. Vi forstår betydningen af at bevare den lokale tilknytning og tryghed, samtidig med at vi tilbyder et hjem, der opfylder moderne behov og krav.

Ud over at imødekomme behovet for mindre lejeboliger, vil dette boligprojekt også skabe en mulighed for tilflytning af yngre familier til de boliger, der fraflyttes. Dette vil bidrage til at bevare og styrke det lokale fællesskab og skabe en dynamisk balance mellem generationer i vores lokalområde.

Vi er glade for at boligprojektet har fuld opbakning fra beboerforeningens bestyrelse, og vi har modtaget mange positive tilbagemeldinger fra beboere i området. Dette bekræfter os i, at vores vision og planer er i tråd med ønskerne og behovene i vores lokalsamfund.

Der har også været afholdt et første møde med Plan og Byg i Assens Kommune, som tog positivt imod planerne. De vil screene området og indkalde os til nyt møde i januar.

Hvis du er interesseret i at høre mere om planerne eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Søren Navntoft på telefonnummer 31139571. Vi glæder os til at dele flere detaljer om dette spændende boligprojekt i Brunshuse.

Arbejdsgruppen består af:

Nyt boligområde i Brunshuse